:: Manager Publishing ::

50 legnagyobb gondolkodó

Szerző: Ciaran Parker , Stuart Crainer



ISBN13: 9789639912007

Oldalszám: 224
Méretek: 151mm x 228mm x mm
Kiadó: Manager Könyvkiadó - 2008
Kiadás száma: 1
Ár: 4990 Ft    Akciós ár: 490 Ft

 

További részletek

Van-e paradigmaváltás az üzleti életben? No, nem a legújabb gyártósorokra, vagy a pénzügyi válság nyomán bizonyára napvilágot látó új banki termékekre, de még csak nem is a vállalatgazdasági vizsgálódások új vívmányaira gondolok, hanem arra, hogy - amint Manfred Kets de Vries, a holland származású, Harvardon is oktató menedzsmentguru egyik előadásában fogalmazott - korábban az üzletet és a „mindennapi" életet más-más szempontok és értékek vezérelték, manapság pedig mintha a kettő közelítene egymáshoz. Legalábbis, ha egy cég a hosszú távon fenntartható sikert tűzi ki célul.

Versenyképes gazdaságról csak akkor beszélhetünk, ha abban hiteles szervezetek működnek. A hiteles vállalat kultúrája minőségorientált, és értelmet ad a szervezetben dolgozók számára. A hiteles vállalatot irányítók számára nem kérdéses, hogy a „puha", szervezeti tényezők előbb-utóbb hatással lesznek a „kemény", gazdaságossági, eredményességi mutatókra. Ha rosszul működik egy cég, az kedvezőtlenül befolyásolja a profitkilátásokat. Ha pedig kooperatívabban és átgondoltabban működik egy vállalat, javulnak az eredmények is. Az ilyen hiteles szervezet számít a munkatársak önálló, autonóm cselekvésére, és megadja nekik a kezdeményezés, az alkotás, a vállalkozás és a szorgalom érzését.

Az ilyen és ehhez hasonló gondolatok hívták életre a jelen kötetet, amelyben a világ 50 legnagyobb hatású vezetői - nevezetesen Bill Gates, Alan Greenspan, Jack Welch, Al Gore és mások - és tanácsadó-szakírói - például Kets de Vries, vagy Charles Handy - mesélik el üzleti filozófiájukat. E könyv újabb bizonyítéka annak, hogy a személyiség, a vezetői képességek és gyakorlatok alapvetően hatnak egy-egy szervezet sikerére.

Üzleti gondolatokra és gondolkodókra Magyarországon is nagy szükség van. Kreativitásból, ötletekből, innovációból sosem elég. Remélhetőleg a nem túl távoli jövőben, a világ Top 50 üzleti gondolkodójának eszmefuttatásai után, a magyar közönség a hazai vállalatokra, a magyar gazdasági környezetre vonatkozó gondolatokat is olvashat. Addig is jó szívvel ajánlom e kötetet!

MARTIN JÓZSEF PÉTER

a Figyelő főszerkesztője

Vissza    Kosárba

 
Mottó

Nincs kurbli az innovációhoz, de lehet növelni a »heuréka« pillanat esélyét.

Tom Peters
On-line

Hírek
Felhasználói menü
A kosarad tartalma

A kosár üres