:: Manager Publishing ::

A coaching módszertana

Szerző: Mick Cope



ISBN13: 9789638754455

Oldalszám: 256

Kiadó: Manager Könyvkiadó Kft. - 2007
Kiadás száma: 2
Ár [bruttó]: 8990 Ft

 

További részletek

Megszívlelendő tanácsa az személyi edzővel való együttgondolkodás. A könyv mottójának is tekinthető borítószöveg szerint „A sikeres coaching hozzásegít másokat, hogy magukon segítsenek. Az eredményes edzés a tanácsadó és a szolgáltatását kérő partner együttműködésén alapul. Csak látszólag eredményes az a folyamat, amely nem biztosítja a tanácsadó által javasolt változtatások jövőbeni tartósságát. Márpedig ebbe a hibába bizony gyakran esünk.” Miért fontos mindezekkel tisztában lennünk? Nincs jó vezető kitűnő tanácsadói képességek nélkül.
  • A személyi tanácsadók és az ezt a szolgáltatást igénylő vállalatirányítók legnépszerűbb szakkönyve (több mint tízezer eladott példány).
  • Gyökeresen új szemléletmódot honosít meg.
  • A vállalatirányítók és a tanácsadók együttműködésére alapoz.
  • Bizonyítottan eredményes a gyakorlatban is.
  • Tizenöt év tapasztalatára épül.
  • Mindkét félnek ajánljuk: az üzletemberek személyes tanácsadóinak és a velük együtt gondolkodó, a változások szükségét érző és az azokat előmozdító, döntési pozícióban lévő szakembereknek egyaránt.

A könyv felépítéséről:
14 fejezet, pl.:
  • Mit értünk coaching alatt?
  • Együttműködésen alapuló tanácsadás
  • Hogyan ültessük át a 7 C-t a gyakorlatba?
De mi is az a 7 C a coachingban?
1. CLIENT – ÜGYFÉL- ÉS PIACELEMZÉS – Milyen piaci környezetben dolgozik, és milyen nehézségekkel küzd az a vállalkozás, amelyik hozzánk fordul tanácsért? – Kövessük a már bevált helyzetelemző stratégiát!
2. CLARIFY – PROBLÉMAMEGHATÁROZÁS – Meg tudtuk-e ragadni a probléma gyökerét? – Tekintsük át a potenciális kognitív, érzelmi és viselkedésbeli reakciókat!  
3. CREATE – MEGOLDÁSI JAVASLATOK FELVÁZOLÁSA – A lehetséges utak közül az optimálist választottuk-e? – Tudatosítsuk magunkban, hogy döntésünk felelősséggel jár!
4. CHANGE – KONKRÉT VÁLTOZTATÁS – Mi módon vehetőek rá a változásban érintett személyek, hogy elfogadják a változás szükségszerűségét? – Verjük le a változtatással szembeni ellenállást!
5. CONFIRM – EREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE –  Ki, hogyan és milyen paraméterek szerint fogja mérni az egyes szinteken és globálisan is a változás kiváltotta eredményeket? – Szerezzünk bizonyítékot rá, hogy elképzeléseink átültethetőek a gyakorlatba!
6. CONTINUE – TARTÓS HATÁS BIZTOSÍTÁSA – Hogyan biztosíthatjuk, hogy nem halnak el, illetve nem terelődnek más mederbe az elkezdett folyamatok? – Ne dőljünk nyugodtan hátra, a folyamat még nem ért véget!
7. CLOSE – ELEMZŐ VISSZATEKINTÉS – Mit tanultunk az időlegesen lezárult közös munka során? – Vállon veregethetjük magunkat és egymást?! Elengedhetjük partnerünk kezét?!

Vissza    Kosárba

 
Mottó

Nincs kurbli az innovációhoz, de lehet növelni a »heuréka« pillanat esélyét.

Tom Peters
On-line

Hírek
Felhasználói menü
A kosarad tartalma

A kosár üres